måndag 29 september 2014

Hår, Ben och Naglar.

I dag sov jag när väckaren ringde. Det var 05:00. Jag cyklade till IndoorWalking 30 min med Hanna. Vi var fem brukare. Jag hade lovat Gun-Britt att tona hennes hår. Hon stoppade dessutom sina fötter i en balja med vatten, Det för att jag skulle även klippa hennes tånaglar.
Här syns det hur G-B har planerat och det här till höger är resultatet. Hur naglarna ser ut, kan tyvärr inte visas här.







Jag åkte in till Sta´n och köpte €300:.- på Sparbanken Nord. Det var för att komplettera vårt innehav sedan tidigare. Jag var på Clas Ohlson AB och köpte en ny "OLYMPUS Digital Voice Rcorder". Den skall hjälpa mig att minnas vad guiden säger, men den fungerar också som Mp3-spelare med 4GB minne. Det betyder att man kan ha med sig flera talböcker, om det behövs. Elina kom och bytte bil med oss. Vi hämtade barnen på förskolan och var med dem tills Mathias kom hem. Han hade varit och styckat älg och hade med sig benen från den. De skall vi hinna koka buljong på under morgondagen. Vi får se hur vi ror iland den utmaningen. Det är kort om tid.

Inga kommentarer: