lördag 20 september 2014

Köttsoppa.

Fredag 19. Gun-Britt hade tid 10:00 hos Hårverksta´n. Jag körde henne dit och åkte sedan till CoopForum. Jag hade med mig listan för det som behöver köpas till körens surströmmingsätande. Åtta burkar surströmming, två sillburkar och Bullens Pilsnerkorv, för att gardera mat till de som inte äter surströmming. Smör och bröd , servetter, fikabröd, kaffe och mjölk.Då landade jag på 946:-.Gun-Britt tingade tid för mig hos Frissan, så jag blev klippt också.

Torsdag 18. 06:10 Var jag på IndoorWalking under ledning av Mona. Vi var sex brukare och det blev förstås svettigt.
SPF-Rönnen hade anordnat en medlemsträff i Ekologen Pite-Långnäs, med köttsoppa. Det var ett uppskattat arrangemang. Öjebyn/Norrfjärden var ansvariga för tillställningen, logen var fylld till sista plats, sextio personer är max vad man kan ta emot. Sonya Nilsson Thelin var engagerad för att stå för den musikaliska underhållningen. Hon lyckades få publiken att sjunga kanon och en del andra lekfulla sånger. För allsången hade man tillgång till SPF-Rönnens egenproducerade visbok, "Trallvänliga sånger". Den vällagade köttsoppan hade en strykande åtgång och många ville ha en extra portion. Den trivsamma samvaron avslutades med kaffe/te och en gräddbakelse.
Utöver ansvarig personal, var sextio per-
soner bänkade vid långborden.

Öjeby- och Norrfjärdensgruppen sva-
rade för hela arrangemanget.


Sonya Nilsson Thelin stod för den musi-
kaliska underhållningen



















På grund av den här träffen, fick Gun-Britt och jag avstå från TaiChi, där vi skulle ha varit 14:30. På kvällen, kunde vi gå till Björklundahallen. G-B var på Actic och jag på KettleBell 45 min med Jens.

Inga kommentarer: