måndag 30 juni 2014

Återtransport.

I går kväll blev vi sittande framför TV-n. Vi började se matchen mellan Costa Rica och Grekland. Vi är båda två ganska kallsinniga för TV-sända matcher, men den här fastnade vi framför. Det var välspelad och underhållande och när det blev förlängning, var vi ju tvungna att sitta kvar. Ja, så blev det straffslagning och det var ju spännande. Man kan tycka att straffslagning är något av ett lotteri, men nu blev det som det blev, Costa Rica avgick med segern. Men vi själva då? Klockan var inne på det nya dygnets andra timme innan vi var i säng.
I dag var det återtransport av lotterikiosken på programmet. Vi träffades vid Lösviktshuset kl 11:00, Per-Arne och jag. Kopplade släpet och åkte till Maskinveteranernas gård, där vi lastade pallyftaren, som vi skulle använda för att hantera kiosken. På kyrkparkeringen/marknadsplatsen var J-O, som också skulle vara med. Vi fick in pallyftaren under kiosken och med hjälp av vinschen drog vi upp den, kunde förankra lasten och påbörja transporten. Det hela gick utan problem. det var ganska enkelt, tack vare pallyften. Sedan var det bara att återbörda hjälpmedlen tillbaka till respektive hemort. Jag lyckades förhandla mig till ett acceptabelt pris för släpvagnshyran, niohundra kronor för båda tillfällena, är väl inget att säga om. Gun-Britt hade under tiden promenerat bort till Apoteket Hjärtat och handlat en del artiklar som vi behövde. Hon hade också mat på bordet, när jag kom tillbaka. Tack för att jag har dig! Efter lunchen tog vi en vilostund. Jag fick sova och ladda om. På aftonen 18:30 var jag med på Outdoor X-fit, ett puls och styrkekrävande utepass i 60 minuter under ledning av Hanna Öhman och Jens Isaksson. Jag inser ju under det passet att jag har en bit kvar innan jag kan hävda mig bland ungdomarna, men det känns bra och jag är glad att jag får vara med. Gun-Britt hade promenerat till Björklundahallen och har gjort ett pass på Actic.

Inga kommentarer: