torsdag 12 juni 2014

Lärorika tillkortakommanden.

SPF-Rönnens styrelsemöte, det sista för vårterminen, kl 09:00. Eftersom det var terminsavslutning, var vi gemensamt hos "TrendCafé" på Fläktgatan 9. Där fikade vi, men var och en betalade själv. När jag kom hem började jag att försöka byta krysskilen i gräsklipparmotorns svänghjul. Det gick inte bra. Jag gjorde en primitiv avdragare, men den räckte inte till,, så jag åkte till Laitis och köpte en. (SEK 229:-) Vem tecknen i slutet av parentesen avser, kan man ju undra. Med avdragaren Spräckte jag svänghjulet  :-) Gun-Britt har tvättat reskläder m.m. och tömt resväskor och handbagage. Ja, vi har varit på "Mallis" en vecka och kom hem tisdag kväll. Jag åkte till Fagerudden och hämtade gräsklipparen. Med den har jag klippt gräset på tomten. Det hade tagit sig ganska bra under vår bortovaro. Nu har jag lastat Den havererade i bilen. Haveriet började när jag klippte gräset före avresan och körde över stubben, som blev när jag radikalbeskar krusbärsbusken. Det blev tvärstopp. Kniven blev deformerad och efter det var motorn svårstartad och benägen att ge "backslag". Jag åkte till M.P. Småmaskinservice och köpte kniv (SEK 326:-) och krysskil (SEK 47:-). Om jag hade värmt svänghjulet, hade jag kanske lyckats, men nu är det som det är.

Inga kommentarer: