söndag 15 juni 2014

Tillkortakommen.

Måndag 2. Det var dagen, då vi skulle åka på vår hastigt påkomna semester. Jag klippte gräs och trimmade kanter. Strax innan jag var klar körde jag över stubben efter Röda krusbärsbusken, som jag radikalflöryngrat för någon vecka tillbaka. Där tog det stop. Stubben var inte tillkortakommen. Jag startade om klipparen. Den var inte lättstartad och ville ge "backslag". Dessutom gjorde den djupa spår i gräsmattan. Ja, det här har jag skrivit om Torsdag 12. Fredag var jag iväg med klipparen för att få hjälp. Svänhjul kostar 1 400:-, alternativet en ny motor 3 500:- Det blev en ny klippare Mc Culloch M53-190 3 995:-. Jag är ganska nöjd, den är självgående 53 cm klippbredd, elstart, uppsamlare. mulcherfunktion eller sidoutkast, central höjdinställning. Det fanns andra klippare med liknande utrustning, men betydligt högre pris.

Inga kommentarer: