lördag 28 juni 2014

Åtta år.

När melodikrysset började, hade jag beslutat att lämna det till senare, för att kunna åka till Maskinveteranernas "Öppet hus". Gun-Britt satte sig med krysset och jag var med till halv elva. Då cyklade jag iväg. Men när jag kom fram till utställningsområdet på Kabelgatan, fick jag inte komma in. Man hade inställt hela visningen för att det hade inträffat någon händelse. Sjukdomsfall eller olycka, jag vet inte riktigt...
Jag återvände hem och hann vara med om melodikrysset. Gun.Britt hade gjort det riktigt bra och vi klarade nästan  hela krysset och Uffe fick hjälpa oss med sista frågan.
Vi var bjudna på lunch hos Svea, som fyller åtta idag. Grattis Svea! Lunchen bestod av en Pastasallad, med massor av godsaker till.
Födelsedagsbarnet fick en hel del presenter och tycktes uppskatta dem.


Inga kommentarer: