måndag 16 juni 2014

Tre tallkottar.

I dag har jag premiärkört med Mc Culloch. Det var en del som kändes ovant, höjden på styret och att den är bakhjulsdriven. Men den är rapp i steget och klipper snyggt. Jag hann, mellan skurarna, klippa framsidan. Efter lunch åkte vi till Ove och Anita Berglund i Bergsviken. Han hade ju sagt att han var intresserad av att ta hand om Jönsered, om jag ändå skulle skrota den. Vi handlade på ICA-Bergsviken, bl.a. Tagetes. Dem planterade vi på Maj-Britts grav, samtidigt som vi satte kantstenarna, som jag nämnde den 27 maj. Nu sitter de på plats. Det blev lite annars än utan. Vi var in hos Mekonomen och köpte ett nytt fritidsbatteri till husvagnen. Alla Tagetes gick åt, så vi åkte till Piteå Handel och Trädgård och köpte Blå Kantlobelia. Dem skulle vi ha till att komplettera planteringen på Haralds grav. Vi träffade Elina och Isla på blomsterhandeln. Det blev så, att Isla följde med oss till Hedens kyrkogård. När vi hade planterat kantväxterna, ville hon pynta med tre tallkottar. Det blev såhär.

Efter gravpyntningen åkte vi hem. Isla åt middag med oss innan hennes mamma kom och hämtade henne. Efter det var jag vid Björklundahallen på OutDoor Fitness, ett 60 minuterspass, lett av Hanna och Jens.













Inga kommentarer: