fredag 27 juni 2014

Banktrassel.

Första marknadsdagen i Öjebyn. Vi åkte iväg för att leverera åtta limpor enligt avtal. Jag kom precis lagom för att hjälpa till med kioskens lucka. När klockan slagit tio, åkte vi till banken för att sätta in pengar, som skall betala bussfakturan för Burträskresan. När jag gick förbi Bankomaten, visade skärmen "Ur funktion". Snacka om tajming, Första marknadsdagen!! När jag skulle gå in på banken, var där knökfullt av marknadsbesökare som ville ta ut pengar. Vi åkte hem och jag startade gräsklipparen. Vi försökte igen vid tretiden och då var Bankomaten igång och kön var framför den. Inne i banklokalen var det bara en före mig. Det gick snabbt att genomföra mitt bankärende. Vi Var bjudna till Elisabet och Bruno klockan fyra, men hade tid att titta till blomstren på Maj-Britts och Mattssons gravar. Det syntes på Tagetesbladen, att det varit kallt någon natt. Hos Elisabet och Bruno, blev vi tillsammans med Elsy-Britt och Per-Arne Fjällström, bjudna på en läcker middag. Vi satt ett tag ute på balkongen. Där var lä och solen värmde. Det var faktiskt riktigt skönt. Elsy-Britt och Per-Arne hade stått i lotterikiosken ett par timmar, fram till klockan sexton, så vi fick vänta en stund på dem. Samtalet är på pensionärers vis, mest kretsande omkring människor i vår gemensamma vänskapskrets och ifall de lever eller har lämnat oss.



Inga kommentarer: