tisdag 1 juli 2014

Kulturtisdag.

Väckning 05:00. En ny vacker dag hade börjat. Jag gjorde mig klar att cykla till Björklunda för att vara med på Indoor Walking. Men!, det kändes lite konstigt. Jag fick ha Hanna Öhman för mig själv, eller var det tvärt om? Hur som helst, svetten droppade. Efter passet, träffade jag Henry Granberg (80), som varit på Actic. Bastun var varm och jag unnade mig en stund där. Jag ville åka till Svensbyn, för att gå på Kulturtisdag på Hembygdsområdet. Vi körde in på gården hos Monica och Conny. Jag återställde kassen med lastspännare, som jag fått låna till Kioskflyttningen och vi hade även med trägafflarna, som vi köpt till Monica på Kyrkmarknaden. Det var många aktiviteter på gång och man hinner inte titta på allt, men det kommer väl flera Kulturtisdagar.
Slobben, ett slags pannkakor av kornmöls-
smet, med stekt fläsk inbakat.

Tegelmästaren Ingvar Pettersson.

Ander Enberg och Henry Johansson,sågar
i det Råolljemotordrivna sågverket.

Börje Jonsson vässar stolpar.






Efter vandringen på området, med tillhörande paltätning, där vi träffade Peder Lidström, Olov Vinblad von Valter och deras barn. Ja, det blir många återseenden, när hemvändare och lokalboende kommer till dessa kulturdagar. Snart var det dags att vända åter mot Öjebyn.
Klockan 18:00, var jag åter i Björklundahallen på ett 45 min Kettlebellpass med Jens.
Britta Lysholm Spinner.

Inga kommentarer: