lördag 12 oktober 2013

Sova.

Strax efter tio, åkte vi in till JYSK och köpte två nya sängar inkl. ben, madrasskydd och en kudde. De kränger madrasskydd för 45:- per styck, för att man skall ha rätt att "provligga" och ha bytesrätt inom 100 dagar. Det blev två st. GOLD B 10 fast Dream. Hela kalaset gick på 7 888:- Mathias ringde och ville ha släpet och även hjälpa att flytta vapenskåp, en frys och utomhusgrillen Till Höglandsnäs. Conny kom också med sin "pirra", som underlättar transport av vapenskåpet. Vi passade även på att vända båten, så nu är den vintrad. Isla och Liam var med Gun-Britt medan vi flyttade skåp. Hon gjorde lunch åt barnen, men även åt Mathias och mig. Efter lunchen började jag att såga ner rönnen som stått på baksidan, men alldeles för nära huset. Jag tog ned kronan med tigersågen. De grövre kvistarna lade jag i hög för transport till återvinningen men de mindre kvistarna körde jag i kompostkvarnen. Den är riktigt hungrig och tar kvistar som är bortåt 20 mm. Jag hade kvarnen stående i kompostskrindan. Då får vi se om naturen kan göra jordförbättring av träflisen som blev resultatet. Jag har under eftermiddagen även kapat ner Syrenen på framsidan. Den skall jag be Conny ta med motorsågen och hjälpa mig med att göra korta stubbar. Jag höll på till skymningen, men hann inte ta ner allt. Sedan åkte vi med släpet till Norrbyvägen 13. Där gjorde jag dagens tillkortakommande. Jag försökte vända släpet på gården, men var ovarsam och var ut på Patrik och Idas nyanlagda gräsmatta med höger framhjul - flera svängar. Jamen, klant!

Inga kommentarer: