tisdag 15 oktober 2013

Drevning på halvfart.

Jag åkte ut till Mathias på bygget strax efter åtta. Han höll på med att montera fönstersmygar. Jag drevade kring de färdiga fönstren. Det tog hela förmiddagen innan det sista fönstret var klart och då åkte vi därifrån för lunch. Jag åkte via Svensbyn, där jag gick in i bagarstugan och startade en Kyl/Frys som stod där. Conny och Monica hade fått meddelande att det kött de beställt, fanns för avhämtning. Jag åkte vidare och tankade, innan jag åkte hem. Gun-Britt hade lunchen klar åt mig, och när jag ätit, åkte vi båda tillbaka till Höglandsnäs. G-B skulle hjälpa Elina med målning av lister och jag fortsatte med drevningen. Frampå eftermiddagen kom Mathias tillbaka. Han hade då Isla och Liam med sig. De ville ha min uppmärksamhet och drevningen gick lite på halvfart. När det var dags för hemfärd igen, åkte vi till Öhmans . Vi skulle köpa en del av det kött, som nu var på gång. Det visade sig att Fru och Herr Öhman hade andra planer än vad vi räknat med. Vi fick inte betala vår tredjedel av det hela. Dessutom blev vi bjudna på middag. Vi fick även träffa Ida och Elsa. Tjaa, vad skall man säga om en sådan dag? Tack alla för allt vi får vara med om!

Inga kommentarer: