söndag 20 oktober 2013

Fiskgratäng med bl.a. musslor och lax till middag.

En vacker vinterdag, fyra grader kallt och strålande sol. Fortfarande ligger det mesta av snön, som kom i torsdags, kvar. Vi åkte ut till Höglandsnäsvägen 8, för att hjälpa till med städning. Mathias och Elina var där. Gun-Britt och Elina jobbade med dammtorkning och dammsugning, medan jag hjälpte Mathias att röja i garaget. Vi lade upp en del virke, underspikningsbrädor bl.a. på bodans vindsutrymme. Vi avbröt verkasamheten för att Elina och Mathias  skulle på barndop kl. 14:00. Deras egna barn, Isla och Liam, var i Svensbyn och de skulle ju också vara med. Andreas Marklund och Carolin Lidmans andra son, Nils skulle döpas i Hemmingsmarks bönhus. Storebror i familjen är Vidar. Vi åkte hem till lunch och efter en ryggsträckare på sängen, jag sov, åkte vi in till sta´n. Gun-Britt klev av vid CoopForum, hon skulle köpa hårtoning och jag åkte till Clas Ohlson AB, jag skulle köpa 32-2236 Knappcell CR2032 5ST, 36-4869 Päronlampa 3 st. och försöka beställa en ny lampkupa till armaturen över garageposten. Det lyckades, man kan beställa kupa till 36-1425 Utomhusbelysning, Alfred. De har kampanj för armaturen för 199:- just nu, men jag behövde inte köpa hela, då det går att köpa bara lampkupan. Jag hämtade upp Gun-Britt, hon hade inte köpt bara hårtoning utan en del förnödenheter till hushållet. Väl hemma, var det bara att sätta igång med det flärdfulla hantverket, hårtoning. Sedan gjorde jag iordning jympakläderna. Jag var på Kettlebell 45 min. med Jens och sedan Indoor Walking 30 min med Carro. Efter dusch och bastu, kändes det ganska bra. Gun-Britt  hade en smarrig fiskgratäng med bl.a. musslor och lax till middag. Monica och Conny var på snabbvisit, med det gick inte bjuda dem att smaka på. Skyll er själva!

Inga kommentarer: