onsdag 15 juli 2015

Stadsresor.

I dag är sista dagen att anmäla sig till Rhodosresan. Det har varit dåligt gensvar från medlemmarna. Vi blir bara åtta deltagare. Det blir förstås enkelt att hålla samman sällskapet. Kan det vara att Greklands ovissa situation är skuld till tveksamheten? Jag har svårt att förstå hur det skulle påverka vår resa. Men nu är det som det är...
Jag har i mars köpt en USB-sticka, som jag skulle ta i bruk i går. Men datorn ville inte kännas vid den. I dag åkte vi in till stan. Gun-Britt gick  till Coop Forum och jag var till Clas Ohlson AB och sålde tillbaka stickan. Jag köpte en ny för pengarna och åkte sedan tillbaka till Gun-Britt. Hon hade köpt 2 l eko-mjölk, en rimmad fläsklägg och en förpackning hårtoning. Jag vill alltid använda SHOPEXPRESS - blipparen och nu blev det kontroll. Jamen varsågod att kontrollera! Fyra artiklar är lagom dos.
Senare var det dags för en ny stadstur. Vi var på Trivselkväll i Fiskarstugan, där Öjebyns Trädgårdssällskap skulle presentera Den ätbara trädgården. Det hade dock uppstått förhinder och i stället fick vi en presentation av Fåröns kolonisällskap. Vi blev bjudna på kaffe/te och kaka av Piteå museum, som är arrangör av trivselkvällarna. Nu har jag lagrat mina bilder från 2013 och 2014 på den nya USB-stickan och det gick bra.

Inga kommentarer: