torsdag 9 juli 2015

Anmälan till Rhodosresan

Måndag 6. Vi var in till stan, Gun-Britt stannade vid Kyrkogården, hon skulle titta till blomstren på gravarna. Jag åkte till Clas Ohlson AB. Sålde tillbaka hårklippningsmaskinen vi köpte, när vi hade slarvat bort själva klipphuvudet på den gamla. Det kom emellertid fram här om dagen. Det hade tydligen trillat av utan att innehavarinnan - eller någon - märkt det. Jag köpte tre LED-lampor till armaturen över köksbordet.
På aftonen samlades Resekommittén här hos oss. Vi skulle besluta om årets långresa. Det blev så, att Beda och jag skulle gå till Resia, när de öppnar i morgon

Tisdag 7. Jag åkte in till Beda. Vi skulle gå till Resia och tala med Camilla Nicklasson, som skall sälja långresan till SPF-Rönnen. Vi var lite för tidigt ute, så vi gick tillbaka till Beda och Bore. Vi drack kaffe medan vi väntade. När det gått drygt en timme, gick jag tillbaka, men kom i alla fall för tidigt. Jag gick då ut och shoppade en stund. Det blev tre Pikétröjor á 133:-. Sedan fick jag klara besked och kunde gå till P-T, Där fick jag hjälp att göra en annons som skall vara i tidningen torsdag 9.
I dag 18:30 var det Indoor Walking 45 min med Marja. Det blev en rejäl genomkörare och när jag då gick in på gymmet och tränade mitt onda knä, kändes det bättre, när jag var genomvarm.

I går onsdag 8: Det regnade och två hallonbuskar hade fallit ur ledet. De fick nya stöttor. Det kanske är ide att dra ett snöre runt hela häcken, så får de stötta varandra om det skulle hända igen. Regnmätaren som vi tagit från Fagerudden hade svämmat över. Den har stått för sig själv, bara på marken. Jag skulle sätta upp den på stolpen tillsammans med fågelbadet, men jag hittade inte plåtburken, som är fästet för båda. Jag sågade ut en rund platta,  som jag satte på stolpen, Regnmätaren har nog varit frusen, för bottnen har blivit konves och därmed raglar mätaren i fågelbadet. Det kanske går att knacka tillbaka bottnen...
Jag fick annonskorrekturet och det fanns anledning att rätta till en detalj. Jag svarade på mejlet och fick snart ett nytt, rättat korrektur. Jag hade tid hos sjukgymnasten Thomas på ÖHC, för återbesök med mitt knä. Jad hade faktiskt fått lite bättre rörlighet i mitt onda knä. Jag får fortsätta med träningen till 17 augusti. Sedan får jag kontakta honom igen.
Torsdag 14:10  var det 23 mm

Här ser man att bottnen är konvex.

I dag torsdag 9:Annonsen om resan var införd i P-T i dag 06:27, ringde telefonen. Jag måste erkänna att jag blev tagen på sängen. Hade ställt väckaren på 07:00. Det var de två första som anmälde sig till SPF-Rönnens långresa. Direktflyg från Luleå till Rhodos. Avresa 26 augusti, återkomst 2 september. Valter kom förbi. Han hade varit på Polisstationen och beställt pass. Det får han inom 5-6 arbetsdagar. Han stannade och åt lunch med oss. I kväll har jag varit på ett 30 minuters Tabatapass med Carro, efter två små bananer och tio minuter var det dags för KettleBell 45 minuter med Conny som ledare.

Inga kommentarer: