måndag 27 juli 2015

Kö på ÅVC.

Vi började dagen med att Gun-Britt klippte mitt hår. Efter det varnade hon, att jag kommer att få ta mig an hennes tånaglar...
Jag hade anledning att åka till ÅVC och Gun-Britt hade ärende till Apoteket Hjärtat. Hon trodde att jag skulle klara av återvinningen på ungefär samma tid som hon på Apoteket. Men det var kö vid infarten till ÅVC, så hon fick vänta ett tag. För henne kändes det som en dryg timme. Tre kvart tog det iaf. Våra högväxande hallonbuskar har stöd av en stakkäpp, nerslagen i jorden. Det går bra ända tills käppen har ruttnat av. Då behövs det en insats. Vi åkte till blomsterhandeln för att kolla om de har något bra att binda med. Vi fick rekommendationen att klippa isär strumpbyxor att använda som bindgarn och det var bra. Vi stöttade och band om de buskar som hade lagt sig.

 Det är ytterligare någon, som behöver stöttas om, men det får bli i morgon. Jag har också kört gräsklipparen ett varv. Just nu är det Höstfibblan som reser sig över gräset. Byskvallret breder också ut sig och där är jag chanslös.
Hallonen lovar att det blir bra med bär. Än är det bara kart, men de har fått en svag rosa färgton. Så snart...

Jag var iväg till OKQ8 för att kolla lufttrycket på husvagnen och byta den lilla gasoltuben. När jag kom hem, hade jag inte bytt tuben, så det blev en vända till. Men nu är det gjort.

Inga kommentarer: