lördag 4 juli 2015

Väntan...

Lördag 4. Melodikrysset gick till slut ganska bra, men Gruppen Foreigner på V1 var obekant. Telefonsamtal med Vera och Arnold tog tid. Uffe ringde inte förrän på e.m. när de hade "Streamat" krysset. Då var jag ute i solgasset och uppgraderade stödet för hallonbuskarna. Jag hann plocka lite ogräs och sedan blev det middag.
Någon behöver komma sig upp...

Frikostig blomning...

Såhär ser hallonhäcken ut
Selfie framför högvuxen hallonbuske.







































Jag skulle följa med Fam. Lindström till Älvsbyn. De skulle med tåget 18:20. Vi kom fram i god tid och på anslagstavlan fanns ingenting om ändrad avgångstid. 18:25 hörde vi att bommarna fälldes, men jag saknade högtalarrösten, som skulle avisera att tåget kommer in på spår tre... När vi kikade mot söder såg vi att där kom ett tåg och det körde på spår tre, men norrut och det var ett godståg. Alltså kunde inget tåg vara att vänta inom den närmaste tiden. Efter ett tag kom högtalarrösten: Tåget mot Göteborg, som väntats in 18:20, är försenat och väntas anlända till Älvsbyn c:a 19:50. Tiden är dock inta garanterad, det kan komma både tidigare och senare än 19:50. Så småningom övergav jag den resande familjen och åkte hemåt.

En väntande familj, som kom iväg 20:06.




Inga kommentarer: