torsdag 2 juli 2015

Fem timmar

Gun-Britt hade tid hos Hårverksta´n, Eva Bergvall för permanent. Jag skjutsade henne dit och åkte själv till parkeringshus "Älgen". Gick först till Clas Ohlson AB, där jag köpte skarvkoppling till trädgårdsslangen. Träffade Siri Melander (87), som var ute med sin rollator. Hon berättade att hennes lillasyster (83), ramlat och brutit överarmen.
Jag var in på Systemet. Vad jag köpte där är min hemlighet. Provade att ringa Folke, men kom direkt till Mobilsvar. Det var samma sak i går, så därför var det lite oroande...
När Gun-Britt var klar hos frissan, åkte vi direkt till Arnold och Vera. Vi var bjudna dit på middag.
Min oro för Folke skingrades när han ringde. Han hade glömt att ladda sin mobil och tyckte väl att den hållit sig tyst så länge. När han startade den, såg han att jag ringt och ringde tillbaka.
Vera och Arnold bjöd på en utsökt middag. Först en laxmacka på en runt tunnbröd. Sedan biff Stroganoff med ris och grönsallad. Desserten var Jordgubbar med Limeskal-spån och vispgrädde. Till Kaffet/teet var det en mandelkaka. Vi hade så mycket att prata om, så vi märkte inte hur fem timmar försvann...

Inga kommentarer: