onsdag 1 juli 2015

Det är på gång.

Vi sover fortfarande i husvagnen. I dag, när jag vaknade, misstolkade jag laserklockans siffror i taket. Uppfattade 06:37, som 09:37. Det blir så när bilden är upp och ned, sett från mitt håll. Gun-Britt hade gått in och det gjorde jag också, lite missnöjd med att ha sovit förbi halv tio. Jag hann konstatera att Moraklockan stannat innan jag fattade galoppen. Allt var som det skulle, utom mitt medvetande...
Gun-Britt ville bli skjutsad till Apotek Hjärtat. Hon tog med stavarna och skulle promenera hem. Jag var in till banken i ett ärende.
Jag har satt upp spaljé till Sockerärtorna. De kommer nog snart att växa till sig.

De små hjärtbladen till vänster, skall bli plocksallad.
Rödbetornas Hjärtblad, kan man se, om man kryper intill.

Det här tycker jag liknar potatis...

Så, är det gul lök, som tycks vara på gång.


Inga kommentarer: