lördag 20 december 2014

Mouans Sartoux

I går fredag blev jag städslad till köket. Sill, potatis och lök skulle hackas och blandas med lite peppar. Det är Salat. På svenska heter det Sillsallad.








Gun-Britt griljerar skinkan.

Det skulle råskalas potatis och några morötter. De får ligga i kallt vatten tills de skall kokas. Det kom några centimeter snö och då det var plusgrader, var den lagom kram, så det gick bra att packa den med bilen. Jag gjorde det innan jag åkte till Coop Konsum för att komplettera.
I dag lördag, hade det kommit en dryg decimeter snö. Det var några minusgrader och då var inte snön så jobbig att skotta undan. Men nu var det dags - jag lastade gräsklipparen i bilen och så åkte vi till Svensbyn. Där bytte jag ut klipparen mot snöslungan. Jag fick hjälp av Conny att lasta den i bilen och här hemma använde jag rullstolsrampen och då var det ett enmansjobb att hantera slungan. Fick mejl från vår reseledare på resan till Nice - Barcelona, Eva Nehrer och hennes man Christer i en varm gränd i Mouans Sartoux.

Inga kommentarer: