tisdag 16 december 2014

Fyra generationer.

Jag gjorde i ordning blankett för att få ut pengar för körens nya sångarmärken, men då jag kollade på mina transaktioner på internetbanken, såg jag att fakturan var obetald! När jag så skulle betala, var jag utan kontakt med internet. Jag förstår inte vad som har hänt. Jag gjorde Routerhyllan strömlös, men icke. Likväl kunde jag göra transaktionen med iPhone. Den gick via Wi-Fi, men inte datorn. Vi åkte iväg till banken och jag fick till baka för mit utlägg. Sedan handlade vi på Coop Konsum, men fläskfärs var en bristvara och likadant på ICA. Vi köpte grytbitar av Pic Nic-bog. Dem har vi malt till fläskfärs. Men först var vi  in till GROLLS för att  byta de byxor jag köpte i går. Det blev för smått med strl 96, som var det närmast strl 50, som inte fanns i går. Jag hade tänkt mig att prova strl 52, men det fanns inte heller. Jag fick sälja tillbaka byxorna och 210:- gick tillbaka in på kortet. Nu har Gun-Britt gjort 60 köttbullar, som skall användas på söndag när vi väntar gäster. Det blir "Lilla julafton här då med Gun-Britts familj, som har vuxit så att om alla kommer, blir vi sexton vid bordet, spridda över fyra generationer. Onsdag 10, köpta jag Kådsalva via nätet  för att behandla mitt sår på underarmen. Det hjälpte, för i går när brevbäraren kom med salvan, hade såret ändrat så, att det bildats en fin sårskorpa och det har krympt i omfång. Nu finns det 30 ml Kådsalva i den händelse ...

Inga kommentarer: