söndag 28 december 2014

FROZEN

I går, lördag 27 och tredjedag jul, hann vi lösa halva melodikrysset då det ringde på dörren. Isla och Liam kom på besök, medan deras föräldrar skulle mellandagsshoppa. Gun-Britt stekte prinskorvar utan att snitta dem till prinsar. Det blev lite dramatik i stekpannan när korvarna sprack. Jag tror att hon avstod från snittningen, för hon skall ändå skilja skinnet från innehållet och det är enklare med en sprucken korv. Barnen åt lunch med oss. Sedan skulle vi se "Frost",en amerikansk animerad film från Disney. Den var nog lite spännande, för båda barnen satt stilla och såg hela filmen. När de blev hämtade, skildes vi med vetskap om att vi snart skulle träffas igen. Monica och Conny hade bjudit sina döttrar och Bo med respektive familjer på middag och då är vi också självskrivna gäster. Då blev vi i alla fall sexton vid bordet, det som "sket sig" för oss i söndags (21). Det blev en riktigt trevlig och stojig middag. Tack alla för det.









På tal om "sket sig",i dag söndag, ringde Conny för att kolla hur vi mår. Det med anledning av, att Monica och Mathias har tillbringat del av natten i avskildhet. Vi känner hittills bara välbefinnande. Maten var - om du frågar mig - fantastiskt god.
Nu har vi klarat av återstoden av melodikrysset och tagit en promenad i minus tjugotre, runt kvarteret



Vi åt middag ganska tidigt, men trots det tänkte jag mig inte för. Så småningom kom jag på, att klockan sjutton var det KettleBell 45 min. Jag hade dessutom ansett att jag behövde dricka öl till maten - starköl. Gun-Britt ville inte ha, utan drack vatten. Det blev hon, som skjutsade mig till Björklunda. Hon gick på Actic och jag till gruppträningen, som leddes av Jens. Han hade kommit på, att vi skulle använda två klot samtidigt. 2 X 16 kg är tungt, i synnerhet om man har en stor stark och en dubbelportion mat i magen. Jag promenerade hem efter dusch och bastu. Det kändes bra. 

Inga kommentarer: