onsdag 10 december 2014

Kådsalva

Det känns ganska bra i dag, men när vi var på Seniorjympa och Malin höjde pulsen, blev det lite hosta. Det var terminsavslutning och vi uppvaktade Malin med en  bukett och en chokladask. Hon har väl fått oss att bränna så mycket kalorier, att hon borde ha behov själv av lite påfyllning...
Sedan var det sångövning, som vanligt. Vi skall ju sjunga på SPF-Rönnens julfest i morgon torsdag.
Gun-Britt gjorde en ugnspannkaka, som vi tog med oss till Adam och Svea. Vi skulle vara sällskap till dem medan deras föräldrar var på sina respektive jobb. Vi åt pannkaka tillsammans . Hela pannkakan gick åt. Jag var iväg till Rusta, för att köpa julklapp till de fyra Barnbarnsbarnen. Där stötte jag ihop med Monica, som tydligen var ute i ett liknande ärende. Jag har beställt Kådsalva, som jag skall använda på mina blessyrer. Jag har stött upp ett ytligt sår på vänster underarm, som visar tendens att bli svårläkt. I så fall, skall jag försöka med en gammaldags metod.

Inga kommentarer: