torsdag 4 december 2014

De limmade tillbaka flärpen

Väckaren var ställd på 05:00. Gun-Britt hörde den och så steg vi upp. Det var ju jag som ställt väcning, för jag skulle vara hos Mona på IndoorWalking 06:10. Jag räknade inte, men tror att vi var mellan tolv och femton brukare. Som vanligt blev det svettigt. Jag var uppmanad att ta bilen på grund av halkan. Hon är tydligen lite rädd om mig...
Det skulle vara Pizzabak bl.a. i dag. Jag promenerade till ICA för att komplettera. Efter lunch, men före TaiChi (14:30), skulle jag hinna åka in till sta´n. På Biblan återlämnade jag tre- och lånade två Mp3 talböcker av Leif GW Persson. "Gustavs grabb" och "Linda - som i Lindamordet". När jag kom ut till bilen, slängde jag in CD-skivorna i baksätet och sedan, när jag skulle sätta mig på förarplatsen, hände det. Jag var osynkad mot förardörren och fick det spetsiga hörnet strax under vänster öga. Det fläkte upp yttersta hudlagret och började blöda. Jag hade en rulle toapapper bak i bilen och kunde få någorlunda stopp på blodflödet. Jag kunde åka vidare och var till Ann-Mari med en grötgryta, som nu var tom. Sedan var jag till J-O Lidberg med skärpet till tomtedräkten. När jag kom hem och visade upp min blessyr, blev jag skickad till Öjeby Hälsocentral
. Där fick jag hjälp på direkten, De limmade tillbaka flärpen som bildats under ögat och så ett plåster över för säkerhets skull. Tack ÖHC för snabbt omhändertagande! Men TaiChi frös inne och även Kettlebell 45 min, för det ansågs olämpligt att duscha och basta direkt efter omplåstringen. Men vi kunde ändå åka till Gästgivaregatan 5, där SV- Norrbotten bjöd på julgröt och skinkmacka. Det var gott och serverades i en trevlig miljö. Efter det åkte vi hem för att möta Ida, som ville ha hjälp med att justera en festblåsa, som skall användas på lördag.

Inga kommentarer: