tisdag 2 december 2014

Dagens aktiviteter.

Gun-Britt hade fått tid hos Tandteamet 08:10. Hon ville åka hemifrån senast kvart i åtta, så då gjorde vi det. Jag satt av den tid det tog i väntrummet. Elina ringde och ville lämna Isla och Liam här. För hon skulle gå någon utbildning ett par timmar. Barnen kom strax före två. De hade med sig en DVD, som jag hjälpte till att starta, innan jag åkte iväg. Först till Karamellhuset, där jag löste in tre Trisslotter, som vi vunnit 25 kr på. Skraplotten jag vunnit hos FAMY, fick jag inte lösa in där. Jag fortsatte till Furunäset, där jag sökte upp SV Norrbotten. Jag skulle hämta föreningens sångböcker, som förvarades där. Sedan var jag förbi hos FAMY och fick en ny skraplott. Det var vinsten på den lott jag vunnit. Nu är den nya skrapad och jag får glädja mig åt vinsten, att få träffa Isla och Liam. När barnen åkt hem, började vi att göra i ordning Sillsalat. Den skall vi ha med oss till Ekologen i morgon. Det skall vara Julfest där. Gun-Britt hade kokat potatis och klippt sillfiléer till små tärningar. Vi hjälptes åt att tärna lök och potatis. När vi var klara med det, pyntade Gun-Britt med tärnade rödbetor och hackat ägg. I kväll, 19:40 var det Kettlebell 45 min.. Jag promenerade till och från träningen. Ja, det var dagens aktiviteter.

Inga kommentarer: