söndag 19 oktober 2014

Vinter.

I dag,när vi vaknade, såg det ut såhär hos oss.


 Jag har ju ogjort proceduren med den större Hallonhäcken och vad skall folk tro, om jag kör gräsklippar´n i decimeterdjup snö? Jag var upp på vindan och tog ner snösläde, skovel, piassavakvasten och skoborstaren. Det är anordningen där man borstar av sina skor mot tre piassavakvasthuvuden. Jag tog även upp skottkärran till vinden. Jag plockade även ner gravlyktor och pinnar som de skall sitta på. Ambitionen var att åka runt till gravplatserna och pynta. Men det blev inte riktigt som vi tänkt. Vi besökte Norbergs hus och satte igång värmen i köket där. Källarluckan hade inte kärvat, utan gick att öppna trots att det var bara plus tre grader i köket. Sedan åkte vi till Monica och Conny och där var det - som vanligt trevligt att sitta och prata. Det blev kort om tid, för KettleBellpasset var ju kl 17:00. Vi åkte till Björklundahallen och gick på var sitt träningspass. I omklädningsrummet träffade jag Bo och Adam. De skulle snorkla i bassängen. Gravlyktorna ligger kvar i bilen och på bron.

Inga kommentarer: