fredag 24 oktober 2014

Matchen slutade 2 - 3

Jag har läst någonstans "Luften är hög och krispig", som väderbeskrivning den här tiden på året. I gårkväll, när jag promenerade hem från gymet, yrde snön i en vind som närmade sig kulingstyrka. I dag har det regnat och blåst. Regnet har inte varit så ihållande, så därför har jag varit ute och blev till sist klar med att "vintra" den längre hallonhäcken.
Det ris jag klippt bort, körde jag genom kompostkvarnen. Det blir en utmärkt kompostmassa, där vi lägger hushållskomposten så länge det är ofruset eller att man kommer sig dit för snödjupet. Nu ser det ut såhär, det som skall ge oss hallon nästa sommar.



Vid varje stödkäpp, binder jag 3 - 5 stänglar tätt till käppen och hoppas att de på så sätt klarar vintern.
Det är mycket livskraft i hallonbusken, så jag tror säkert det går vägen.

Till middagen, fick vi matgäster. Liam och Isla kom och åt middag med oss. Deras pappa skulle på Challenge med sitt jobb. De skulle äta och titta på matchen Luleå - MODO. Elina kom och hämtade barnen när hon gått av sitt skift. Matchen slutade 2 - 3   

Inga kommentarer: