lördag 18 oktober 2014

Rufus Wainwright och Rosvikskören.


Vi åkte in till ICA-Öjebyn för att veckohandla och var hemma igen till Melodikrysset. Det gick bra att lösa. När jag  hade R _ F _ S på 3 lodrät, kom namnet RUFUS osökt för mig och när jag googlade, kom Rufus Wainwright upp. Han är född 22 juli 1973, en amerikansk - kanadensisk sångare, musiker och låtskrivare. Han tillhör inte mina idoler, men nu är han inskriven i veckans Melodikryss. Till ICA-Öjebyn, hade Gun-Britt med en rabattkupong som gällde för 20:-, om man handlade för mer än 200:- Det var ett krav som var lätt att uppfylla. Dagens kvitto slutade på 502,74. Efter kryss, telefonsamtal och lunch, åkte vi in till sta´n. G-B var på Bibblan och lånade tre nya Mp3 talböcker: Björn Hellbergs "Sankte Per", Martina Haags "Glada hälsningar från Missångerträsk" och Jan Guillous "En medborgare, höjd över varje misstanke". Under tiden, var jag hos Clas Ohlson AB och köpte batterier AAA och "Torrbollen refill". Vi var förbi på kyrkogården för att sätta ut vinterpynt och gravlyktor, men marken var så frusen att vi fick åka hem med oförrättat ärende. Vi får ta nya tag med bättre hjälpmedel senare, eller så får pyntningen anstå. Det beror på hur vädret utvecklar sig. Jag hann byta till vinterhjul på husvagnen. Sedan blev det kultur - igen. Trettioårsfirande Rosvikskören har haft jubileumskonsert i Christinasalen. Främre delen av salongen var nästan fylld.


Kören gjorde ett storartat framträdande, som resulterade i stående ovationer efter sista numret.


Inga kommentarer: