fredag 17 oktober 2014

Quinnoton och SCA-Pitebygdens Manskör

Brrr... I dag var det vackert, men kallt. Jag har varit ute och jobbat med den mindre hallonhäcken. Jag har gjort vinder och då ser den ut såhär.


Det går till så, att jag tar bort de som har burit frukt i sommar. Dessutom tar jag bort så, att det står tre till fem stänglar kvar vid varje planta. De, som blir kvar, binder jag upp vid stören, som skall vara deras stöd, både över vintern, men även hela sommaren. Allt som jag tagit bort, lägger jag på marken och kör över med gräsklipparen. Då får jag löven och de tunnaste grenarna i uppsamlaren. Riset kör jag sedan i kompostkvarnen. Allt, inklusive köksavfall får börja ingå i komposteringsprocessen redan nu. Nu återstår den andra häcken och den är längre.










Gun-Britt har ägnat stor del av dagen åt att baka surdegsbröd, men hon har också gjort en fullkornslimpa. För att få lite utomhusvistelse, har hon varit med i hallonomsorgen. Dessutom fick hon en timmes promenad i det vackra vädret. I kväll har vi varit på en körkonsert: Kören Quinnoton och SCA-Pitebygdens Manskör sjöng in hösten i Norrmalmias foajé.

Inga kommentarer: