torsdag 16 oktober 2014

Det känns i kroppen, med det känns skönt.

Väckning 05:00, jag gjorte en lätt frukost av te och två hårdbrödmackor med korv och ost. Gun-Britt vaknade och tyckte att jag skulle ta bilen till IndoorWalking 06:10, med Mona. När jag var klar och skulle åka hem, kändes det väldigt bekvämt att bara sätta sig i bilen och åka. Men det är risk, att då det känns sådär bekvämt, att man faller för frestelsen fler gånger. När jag kommit hem igen, ville kroppen vila en stund och det fick den. Det blev en Powernap på 20 minuter. Jag tog sedan itu med löven, som rasat från rönnen och björkarna. Jag kör med gräsklipparen i Mulcher-läge, för att smula ned löven. Annars blir det så skrymmande i komposten. Sedan körde jag ett varv till, med uppsamlaren. Jag fick ta en paus i lövhanteringen, för vi skulle ju på Tai-Chi med Camilla 14:30. Hon bjuder alltid på en Smoothie efter övningen. Sedan hann jag köra gräsklippare ett tag, men sedan var det middag och så 19:00 var det Kettlebell 45 min med Jens. Det var dagens tredje besök i Björklundahallen för min del. Det känns i kroppen, med det känns skönt.

Inga kommentarer: