lördag 19 juli 2014

Sandaler

Efter Melodikrysset ringde Dr Leo Hassler. Han ville veta om jag hade fått fel sandaler med mig hem i går. Det var precis vad som hänt. Vi diskuterade om hur vi skulle göra. Han skulle sätta ut sandalerna i ett garage och så skulle jag be Conny åka förbi och byta. Det blev så, att jag ringde och meddelade att jag kommer och byter i dag. Vi åkte dit och visst, nog hade vi bytt. Men det kändes, liksom i luften att han ansåg att jag hade gjort ett felval och därmed orsakat förväxlingen. Nu har jag skrivit ett brev, där jag redogör för min syn på det skedda. När vi kom till mottagningen, tog vi av oss skorna, som man uppmanas att göra. Sedan var jag barfota under hela förrättningen. När vi skulle åka hem, fanns det bara ett par ECCO-sandaler i hallen och jag kände direkt att det inte var mina. Men vad skulle jag göra? Jag kom inte på tanken att höra mig för i receptionen, vilket kanske löst problemet. Vi åkte hem med ett par, som jag var missnöjd med
Hur som helst, jag är glad att ha fått tillbaka mina sandaler och jag hoppas att Leo Hassler också är nöjd.
I kväll har jag följt med Bo, Anneli, Adam och Svea till Älvsbyn. De skulle åka med tåg 91 mot Stockholm 18:11, men det var försenat till 18:45. Tåget kom och resenärerna kunde gå ombord. Men för en stund sedan kom ett SMS: "Åskan har slagit ut signalsystemet och vi står stilla i Koler". Åskan hade mullrat medan vi väntade i Älvsbyn. Nu kom det ett nytt SMS: "Nu rullar vi igen".

Inga kommentarer: