onsdag 16 juli 2014

Middagsbjudning.

Jag har kapat ner en gren, som har fallit från stora björken. Tigersågen är användbar, jag kapade den grövsta delen av grenen i korta vedträn, som jag kunde stuva i en säck. Jag tror inte någon vill ha dem. Det fina riset körde jag över med gräsklipparen med uppsamlare. Då fick jag det finhackat och kunde ta det i en påse.










Gun-Britt har vaskat köksgolvet och bakat en Bärpaj, med hallon och blåbär. Vi var bjudna till Höglandsnäsvägen 8 på middag. Pajen skulle med dit. Vi åkte, så vi var där strax efter fyra. Bo, Anneli, Adam och Svea var också bjudna. Det var inte någon varm sol och kändes ganska ruggigt. Det blir väl så när man har blivit bortskämd med sol och värme. Maten var mycket välsmakande och mättande. Jag var ouppmärksam på vad kycklingrätten hette, men gott var det. En smarrig nöttårta tillsammans med Gun-Britt paj var en dessert, som jag nog åt lite för mycket av...
Tack familjen Marklund!

Inga kommentarer: