onsdag 14 maj 2014

TV-antennen i högläge.

Gun-Britt Bakade en omgång "Dans limpa", enligt önskemål av Ida och Patrik. Det skall vara i stället för blommor till de pånytt blivna föräldrarna.
Jag började renoveringen av altantaket. Det går lite ryckigt. Jag har en skiva takplast, som blev över när jag köpte den. Det var så, att man fick köpa plasten i längder, som man fick två av varje längd. Då det gick åt ett udda antal skivor, blev det en över. Men jag måste förstärka underlaget för att motverka att snön som kommer ner från taket skall skada altantaket i fortsättningen.
På eftermiddagen åkte vi för att leverera limpor. Först till Marklunds i Höglandsnäs, där Liam är förkyld med feber. Han fick en burk styckfrysta hallon, som tröstegodis, fast han får väl dela med sin syster. Hon har kommit undan lite lindrigare från förkylningen. Sedan åkte vi till Marklund/Öhman med deras limpor. Vi fick en liten skymt av Signe, som låg och sov på soffan i vardagsrummet. Elsa träffade vi också. Sedan vidare till Norbergs hus i Svensbyn, där vi lade upp sättpotatis i tvättstugan. Vi hade även upp matpotatis på gården, för att gallra ur de som blivit "sjuka" under vintern. Vi tog med oss lite av matpotatisen för eget bruk. På hemvägen körde jag ifatt ett husvagnsekipage, som körde med TV-antennen i högläge. Jag stoppade deras framfart och berättade hur det stod till. Jag gissar att han var tacksam för påpekandet.
Middag av två kokta harrar och kokt mandelpotatis. Till kaffe/te fick vi varsin Mini Magnum Limoncello.

Inga kommentarer: