tisdag 20 maj 2014

Moratemp ESS.


Fasta. Vi hade  tid hos Specsavers halv tio båda två. Jag skulle ta med mejlförlagan till Bussföretagen och visa den för Beda innan jag skickar, men den låg kvar hemma när vi kom till optikern. Jag gjorde synundersökningen, som skulle kosta 1:- om det blir affär. Men jag behövde inte byta glasögon. Visserligen finns det en del åldersförändringar, lite grumlad lins och en begynnande "Gulafläcken-problematik, som jag skall vara observant på. Men det blev ingen affär och då kostade synunder-sökningen 345:-. Gun-Britt fick sin för 1:-. Det betyder att det blir nya glasögon för hennes del. Hon skulle till Skölds modehus och byta en av de toppar hon köpte i fredags. Det blev 400:- till, men hon verkar nöjd. Vi tankade innan vi åkte vidare till Sportringen, där skulle hon byta det par skor, hon också köpte samma dag. Det gick att byta utan pristillägg. Sedan skulle vi handla på ICA-Öjebyn, bl.a. jäst, för det skall bakas limpor som skall vara vinster i SPF-Rönnens lotteri på Kyrkmarknaden, den går av stapeln helgen efter midsommar. Vi köpte även minirosor, som skall sättas ut på gravar till Mors Dag. Jag var på banken och gjorde uttag för körens Fyrklangens räkning. Jag hade fått SMS om att reservdelarna till ettgreppsblandaren i badrummet fanns att hämta på CoopKonsum. Men innan jag var klar på banken, hade jag glömt SMS:et. Det kom jag på sedan jag kört in bilen i garaget, så då blev det att cykla för att hämta paketet. Det var Ventilhylsa till kolv 007-020 och Kolv 010 ESS till MORATEMP tvätt. Det skulle bytas i blandaren. Jag satte igång bytet och det lyckades utan mankemang. Såja, nu droppar det inte. Jag hann precis tills det var dags att packa jympakläderna. Gun-Britt promenerade Till Actic och jag tog cykeln. Jag skulle först på ett 30 min Kettlebellpass under ledning av Hanna, sedan ett 40 minuters Challengepass med Linda. Efter dusch och bastu, var jag hemma vid 20:30. Bosse hade ringt och ville ha hjälp med att köra Scootern till Svensbyn och hämta hem gräsklipparna. Jag kom hem strax före tio och då skulle jag ringa Beda och redovisa vad som hänt med kontakterna med bussåkerierna inför endagsresan vi skall göra 2014-06-24. Gun-Britt hade gjort i ordning lite gravlax. Det fick jag äta, men i morgon blir det frukost.

Inga kommentarer: