onsdag 28 maj 2014

Rullar på...

Jag hade akuttid hos Folktandvården, för att fixa till en fyllning, som har eroderat. Ibland tänker jag osökt på Pompeji. Nåja, det blev bra och jag är 1320:- fattigare. Men inte nog med det, medan jag var hos tandläkaren, roade Gun-Britt sig med att handla hos KappAhl, trikå, trikå, blus, övrig acc och värmande acc. Då brände hon 517:-. Hon fick mig att köpa trikå, trikå för 179:- och expediten lyckades kränga en fempack sockar för 129:-, det blev 308:- för mig. Sedan åkte vi till Apoteket Hjärtat i Öjebyn, det kostade mig 232:60 och till sist handlade vi hos CoopKonsum för 303:08. Summa på förmiddagen: 2680:68. Sådär rullar det på.
Gun-Britt tog sig en promenad "runt kvarteret", vädret har blivit mera sommarlikt. Solen skiner och det är riktigt skönt.




Jag gjorde vinkelslipen klar med en kapskiva för sten och började dela stenplattan. Men det verkar ta tid och jag beslutade att åka in till Clas Ohlson AB för att köpa en diamantskiva. Gun-Britt skulle åka med och byta en av mina trikåtröjor, som hon tycker ser för vardaglig ut. Men vi hade inte tänkt på att det är dag före helgdag. Både Småstaden och Gallerian var stängda. Efter middagen kändes det lämpligt att ta kaffet ute på altanen. Vi hade besök av Herr och Fru Domherre.





Det har hänt någon gång tidigare att Domherrarna besöker oss såhär på försommaren. Visst är dom stiliga?



Inga kommentarer: