fredag 16 maj 2014

Spretiga groddar.

Väckning 06:00. Hämtade in tidningen och gjorde frukost. Jag hade ambitionen att cykla till Karl Lundberg i Hortlax. Vi hade avtalat att jag skulle vara där 09:00 och jag var där 08:58 tillsammans med Per-Arne Fjällström, för att skrapa SPF-Rönnens lotterikiosk. Kalle har haft den hos sig över vintern för att renovera den. Han har gjort om hela framsidan och fått till öppningen så, att den blev mera ergonomiskt anpassad till de som skall nyttja den under kyrkmarknaden. Plåttaket är utbytt mot plast, för att få in dagsljuset. Vi skrapade den gamla fasadpanelen, som tagit stryk av väder och vind. Det gick så bra, att vi beslutade att måla den på en gång. Det var ju målarväder. Nu är lotterikiosken både användarvänlig och snygg...

När vi var klara med målningen, bjöd Kerstin på kaffe och rågbrödsmacka. Jag tog två.
När jag kom hem, hade Gun-Britt också kommit efter sin shoppingrunda i stan. Hon verkade vara nöjd med sina "fynd".






Efter lunch, åkte vi till Fagerudden, för att kolla om vi kunde sätta ner våra sättpotatisar. Vi har sparat potatisar, som blivit gröna. De har stått mörkt i förrådet och utvecklat 3 - 4 dm långa groddar. Vi satte ner dem med sina spretiga groddar, för att se hur de utvecklar sig. Vi skall ordna mera utsäde, så vi kan fylla hela landet. Ja,potatislandet. Vi fortsatte till ICA-Bergsviken, där vi handlade. Därefter till Beijer, där jag köpte en färgskrapa med hårdmetallskär. Hos Granngården köpte vi toapapper och Solrosfrön.


Inga kommentarer: