söndag 18 november 2012

Söndagsmiddag.

Vi åkte till Svarvargatan 26, för att vara behjälpliga med barnpassning medan Mathias var på bygget. Han håller på med spot light:arna under takutsprånget. Det blev dags för Liam att sova och sedan han somnat, åkte vi hem. Jag tillverkade en förhöjare så, att Liam skulle kunna sitta på en vuxenstol, eftersom Elsa skulle ha barnstolen. Jag fick anlednning att provköra min nya sticksåg och den kändes ungefär som den gamla.



Conny har gömt sig bakom TV-soffan.

Gun-Britt hade förberett, till en del, middagsmaten vi skulle bjuda på idag. Fläskkotletter med ben, ugnsstekta i sås enligt Monicas recept. Kycklingfilé, även den ugnsstekt i currysås efter ett recept, som fanns på förpackningen. Som tredje alternativ fanns älgrevbensspjäll, stekt i ugn, avslutningsvis fick de puttra i sin egen sky. Anledningen till att det blev hela tre rätter, var att gästerna skulle få välja efter egna önskemål. Det blev över till två matlådor och dessutom hoppas jag att det finns kvar något till gårdsfolket under kommande vecka... Till dessert, Persikohalvor, glass och kaffe/the. Efter maten blev det en hel del lek och stoj. Både unga och äldre deltog med liv och lust. Det har varit en toppen eftermiddag. Synd att Mormor Monica var förkyld och fick hålla sig hemma. Krya på dig! Gästerna vid bordet var: Conny, Mathias, Elina, Patrik, Ida, Isla, Liam och Elsa. Dessutom Gun-Britt och jag, då var vi tio.
Gungstolen kom också till användning.
Det blev anledning att byta soppåsen.
 

Inga kommentarer: