lördag 10 november 2012

Fredag Lördag

Fredag: Jag kopplade släpet och vi åkte iväg till Svarvargatan 26. Gun-Britt var också med, hon skulle biträda Elina, som kom från sjukhuset igår. Mathias och jag åkte till Beijers och hämtade två dörrar, vi körde till bygget och lade in dom där. Sedan körde vi släpet till Patrik och Idas gård och åkte tillbaka till Svarvargatan, där vi åt lunch. Mathias skulle med hjälp av Patrik, montera entrédörren och en "byggdörr". Gun-Britt och jag var ute med barnen en stund. Isla fick lära sig att göra snöänglar i det tunna snölagret på altanen. Elina försökte att vila så gott det gick, för vi stojade en hel del när vi kommit in igen. Jag "vilade" också en stund, d.v.s. sov. När Mathias kom hem, kopplade vi släpet och åkte till Börjessons, där jag hämtade de nu saltfyllda hjulen till Lundberg. På väg till Svensbyn, svängde jag förbi och lämnade Gun-Britt här hemma. Hon skulle fixa vår middag. Sedan var det Doobidoo och Skavlan för vår del.

Lördag: Melodikryssdags. Arnold ringde, vi pratade en stund, sedan kom Monica med Isla och Liam. Hon hade hämtat dem för att Mathias och Elina skulle åka upp till PÄS för ytterligare undersökning, ev. skiktröntgen. Hon har feber. Lunch med kroppkakor, gjorda av potatis som blev över igår med nykokt lingonsylt, smör och några skivor stekt falukorv. Gästerna åkte iväg för att Liam skulle få sin tupplur. Jag har varit till ICA-Öjebyn och kompletterat. Gun-Britt står i vid spisen och med dukning. De första middagsgästerna, Patrik och Ida anlände 1620.
Liam har ätit en strut "Mormors godaste"
Patrik och Ida före sin Bowling.
De hade lämnat Elsa hos hennes farmor och farfar, Gudrun och Ingvar och skulle efter middagen spela bowling. Bara de två. Vid 17-tiden kom duklag två. Monica & Conny med barnbarnen Isla & Liam. Vilken rikedom för oss, att kunna ha det såhär omkring oss!

Inga kommentarer: