fredag 23 november 2012

Fönster.

Vaknade 0600 av en ivrig signal, som jag inte känner igen. Det visade sig att någon aktiverat väckningsfunktionen på laseruret som står i vardagsrummet. Kan det ha samband med att vi hade besök av Isla och Liam igår? Jag gick och lade mig igen, men efter 27 min lyste sovrummet upp av mobilen. Det var Mathias som meddelade att fönstren kommer från Beijers kl åtta. Jag åkte ut till bygget. Där var bilen redan när jag kom dit 0740. De höll på att lossa med baklastaren. Jag åkte och hämtade Patrik, som hade med sig sin verktygsuppsättning. Vi började montera fönster. Vid lunchtid åkte vi hem hit. Gun-Britt hade fixat mat. Det var baconlindade köttfärsbiffar med ris och grönsallad. Efter lunchen kom även Conny och hjälpte till. Vi behövde vara fyra för att hantera de stora fönstren. Det skulle kanske ha behövts någon mera, för när vi bar in ett av de stora fönstren, vi bar en i varje hörn, jag och Mathias fick gå baklänges. Det var många röster som förmanade och varnade: "ser du plankan?" "Går det bra?" "Akta nu!" Det gick bra med tre fönster, men när vi var framme vid pallarna där det fjärde skulle läggas, då hade gubben glömt alla förmaningar och ramlade baklänges! Det avlöpte lyckligt, både gubben och fönstret höll. Vi avslutade efter kl. 1815. Då var de stora fönstren och altandörrarna monterade. Elina hade kommit hem från Sunderbyn på förmiddagen. Gun-Britt var med för att hämta barnen från dagis och stannade hos Elina tills jag kom från bygget.

Inga kommentarer: