torsdag 8 november 2012

Heldagsaktiviteter.

Solig dag och minus fyra grader. Efter frukost åkte jag till Höglandsnäs och kopplade släpet, som stod där lastat med byggavfall, mest trä, men även en del plast och papper. Körde till Bredviksbergets ÅVC och lossade. Sedan åkte jag till Svensbyn och lastade två hjul från Lundberg. Dem körde jag till Börjessons, som skall fylla saltlösning i dem, för att öka motvikten i bakändan. Lundberg är lite för lätt bak, för att bära Connys vedhäckar.


Jag åkte sedan hem med släpet. Det får stå här över natten. Gun-Britt hade gjort iordning en korg med lunchmat för vår egen del. Vi åkte till Svensbyn för att biträda Monica, som skulle vara dagmamma för alla tre barnbarnen. Elsas mamma är lite snuvig och hade feber, så Monica hämtade Elsa. Mathias kom och lämnade Isla och Liam. Han skulle städa och ev. vila lite innan Elina skulle komma. Det blev så, att Conny hämtade henne från sjukhuset. Hon är utskriven, men sjukskriven fjorton dagar. Det betyder att hon inte är helt återställd. Liam hade somnat i bilen på väg till Svensbyn och placerades i vagnen utomhus för att fullfölja sin middagslur. Den blev dock ganska kort. Han väcktes av ett passerande reaplan. Jag åtog mig att ta en promenad med honom. Jag gick nog två kilometer i det vackra, men lite kyliga vädret och hade ständig ögonkontakt med honom. Men när vi återkom till Öhmans infart, stängde han ögonen och sov sedan sin tid. Gun-Britt och Monica jobbade med middagen. Plommonspäckad fläskkarré, men även en fläsksås. Nu var alla barnen aktiva och de höll även de vuxna aktiverade. Men kul hade vi.  När Gun-Britt och jag ätit, åkte vi hemåt. Jag ville åka till Björklundahallen. Torsdagar 1815, har jag ett IndoorWalking-pass på 30 min och 1900 ett till trettiminuterspass med Challenge. Det ger mig en Endorfinkick, som gör mig Hög! Gun-Britt hade nog velat stanna kvar för att få träffa Elina. Men hon gav med sig. Tack för din uppoffring Älskling! När vi kom hem, fick vi MMS från Monica:
 Den här glömde ni.
Mathias ringde och vill ha hjälp med dörrtransport i morgon fredag och då får Gun-Britt biträda Elina med barntillsyn.

Inga kommentarer: