fredag 16 november 2012

Oljebyte.

Vi åkte först till Öjebyn city. Jag hade ärende på banken och Gun-Britt handlade på ICA. Sedan åkte vi till SV Norrbotten på Storfors. Susanne Berg, som numera jobbar  där, gav oss besked om hur Fyrklangens ekonomi skall fungera framöver. Jag fick beskedet som mejl senare. Vi åkte vidare till Fagerudden och hämtade fyra av Gun-Britts stolar. De kommer att behövas framöver om vi skall ha gäster. Jag fick besked från PSA-provet, som togs i måndags. Det var 1,5 och behöver inte kontrolleras framöver, om inte...
Jag tog ut gräsklipparen för att köra den varm. Den fick suga upp löv under rönn och syrén och sedan var den så varm att det gick utan problem att suga upp oljan. Jag gjorde så, att jag vägde den olja jag sög upp, 400 g och då var det bara att fylla tillbaka samma mängd ny olja. Smart, va?

Inga kommentarer: