tisdag 6 november 2012

Flera duklag över dagen.

 Monica, Isla och Liam kom ganska tidigt idag. Mathias hade åkt till Sunderbyn. Gun-Britt och jag, i viss mån, förberedde lunchen, som skulle bli fläskpotatispannkaka. Av smeten skulle det göras plättar till barnen. Monica var ute på lekparken med Isla och Liam. De hoppade och krossade is på vattenpölarna. När de kom in, var det dags för lunch. Ugnspannkaka till de vuxna och plättar till Liam och Isla. Ida och Elsa kom också på besök. Ida fick pannkaka och Elsa ett mellanmål från egen medhavd burk. Jag fick hjälp av Ida, att installera WhatsApp, men det var ganska besvärligt. Den kostar 7:- och det dras inte på fakturan. Så småningom blev det i alla fall klart.

Monica, Gun-Britt och barnen skulle åka till Sunderby sjukhus för att mamma Elina skulle få träffa sina barn. Hon hade inte träffat dem sedan onsdag 31/10.
De åkte iväg, men Ida avstod från att åka då hon känner sig förkyld. Hon och Elsa stannade här ett tag, för att det skulle bli tid för en tupplur. Jag fick tillfälle att umgås med Elsa. Vi spelade piano och hon håller takten med att nicka. Bara håret får växa till sig och min musikalitet också. Då skall ni få se på Headbanging.Det är en dansrörelse innebärande att röra/slänga huvudet upp och ner, ofta i samband med lyssnande av hårdrock och heavy metal. Ja, sedan var det dags för dem att åka. Jag diskade undan stek- och långpannorna. Sedan åkte jag till Hortlaxgården, där jag besökte Per-Olov Karlsson. Han tycktes uppskatta mitt besök. Gun-Britt ringde och meddelade att hela sällskapet var på väg från 
Sunderbyn och att det förväntades kokt potatis och även kokta ägg. Det skulle serveras med sill till middag. Conny ooch Mathias kom först med Liam och Isla. Herrarna skulle få pannkaka och de övriga sill och potatis. Men jag var ju fortfarande i Hortlax, så det blev att lägga på en rem. Jag skulle först åka via bokhandeln Duvan och köpa en körpärm, som behövs i morgon, då vi får en ny körmedlem. Jag hann hem och fick igång grytorna, så  att potatis och ägg var klara, när gästerna anlände. En fantastisk Gustav-Adolf-dag!







Inga kommentarer: