onsdag 25 april 2012

Surströmming.


Gun-Britt hade tid hos mottagningssköterskan på ÖVC kl 1000. Jag hade fått mejl om att mitt nya pass finns att hämta hos polisen. Jag körde G-B till ÖVC och åkte in till s-häcken, där jag var 0952. Fick vänta på att de öppnar, sedan var det bara att skriva namnet i passet och varefter det scannades innan jag fick det i min hand. Jag åkte tillbaka och hämtade Gun-Britt. Vi hade bytt till sångarstassen innan, så nu blev det tjugo minuter över innan vi skulle åka till Margretelund. I dag vickade Mirjana för Elin. Vi övade inför dagens framträdande på Berggården. Det gick väl ganska bra, som det brukar. C:a 25 boende kom och lyssnade. Många av dem sjöng med i de sånger de kände igen. Efter det var vi lediga, så vi hann äta en lätt lunch och sträcka på ryggen innan det var dags att åka till Storsöder 65. Tore och Clary bjöd oss, Valter & Mimmi och Bruno & Elisabet på surströmming. Det var välgörande gott, dessutom fick vi jordgubbar, glass och grädde till dessert följt av kaffe/the och kaka. Senare vankades det mera kaffe/the och till det, äppelkaka med vaniljsås och grädde. När vi till slut bröt upp från bordet, fick vi med oss parvis varsin regnbåge. Det betyder ytterligare ett mål mat... Tack Clary och Tore!

Inga kommentarer: