måndag 2 april 2012

Leverkaka.

Igår, första april, klarade vi oss. Vi var inte utom dörren förrän då vi åkte till GOTIS för att motionsdansa. Det kom faktiskt lite mer publik, än det har varit tidigare över vintern.

Idag måndag började vi - ja, väckarn tutade - kloockan sju, men vi snozade mm så klockan var nog halvåtta innan det blev fart. Jag ringde Dagmar Gabrielsson för att kolla om hon vill göra någon form av informationsträffar för de som skall resa till Prag. Hon var mycket positiv till det och hon gör det utan att ta betalt. Hon skall komma till medlemsmötet på Havsbadet och sedan tänker hon sig göra en träff, sär hon skall visa bilder och berätta om sitt Prag. Jag har ringt och kollat alternativa lokaler för ett sådant möte, men är inte klar än. I morgon kan jag ringa till Samvaron. om där är ledigt, kan det vara ett bra alternativ. Folke ringde och bjöd på middag. Gun-Britt förberedde en köttsoppa att ta med till Conny och Monica. Då kunde hon undvika att bli sittande ensam här hemma. Jag cyklade förbi på Svarvargatan för att se om det har levererats däck. De skall isåfall rullas in i garaget. Strax innan jag åkte hemifrån, kom det ett riktigt "gårail" med intensivt snöfall, men det räckte bara någon minut. Det  var bra cykelföre hela vägen och det var skönt med den turen.
Folke bjöd på leverkaka med nykokt lingonsylt och smör. På hemvägen svängde jag förbi Svarvargatan, men inte levereras det några däck klockan nio på kvällen.

Inga kommentarer: