fredag 13 april 2012

Fredag 13 april.





Vi började med att åka till SV Norrbotten med sångböckerna och en del andra saker som skall förvaras där. Men det fanns ett antal ungsomar som låg och sov där. De hade "lanat" i natt, så vi ställde bara grejerna i ett hörn. vi får ta hand om det bättre på måndag. Efter det åkte vi in till Ramus, där vi köpte en Yamaha Keyboard PSR-E423. Gun-Britt ville köpa den som födelsedagspresent till mig, men jag lyckades göra en överenskommelse, att vi köper den tillsammans. Sen är det frågan hur vi skall kunna lära oss att använda den. Vi var också förbi på Svarvargatan 26 för att få träffa Isla och Liam. ja, nog ville vi träffa deras föräldrar också. Vi åkte därefter hem och åt lunch, sedan tog vi en promenad i det vackra vädret. Jag stoppade ner mina glasögon i jackfickan, men när vi kom hem från promenaden, upptäckte jag att glasögonen var borta. Jag tog cykeln och åkte tillbaka samma väg som vi gått. Jag misstänkte att de hade glidit ur fickan när vi satt och solade oss på en bänk nere vid strandpromenaden. Just innan jag kom fram till bänken, mötte jag en man med en Rotweiler. Jag steg av cykeln och hälsade på honom och hunden och skulle just fråga om han sett till några glasögon, då han förekom mig och frågade om jag tappat några. På det viset fick jag tillbaka mina glasögon. Senare i dag kom Monica, Elina, Isla och Liam på besök. De grattade på födelsedagen och jag fick karamar av allihop. Dessutom fick jag av Monica och Conny en rökt renfilé och en bit torrkött . Tunna skivor av renfilén är toppen som snacks framför TV:n och torrköttet är oslagbart. Tack! Vi improviserade, i stället för den obefintliga tårtan, blev det bitar av rulltårta med en klick grädde på. Det är väl inte fy skam till kaffet/theet. Jag känner mig privilegierad, som får ha så fint främmande på min födelsedag. Conny ringde och sjöng "Ja,må du leva" och gratulerade från Tjärnberg . Han är där med Robert, Gun och Erling. Siv hade blivit sjuk och därför erbjudit sin plats till Conny. De har fiskat och tillsammans fått sju kg fisk, men Conny fick inte ett napp. Ida och Patrik ringde också och grattade.
När gästerna så småningom åkte hem till sitt, hade jag avtalat med Monica att senare i kväll hämta henne, Lisbeth och Kurre. De skulle ut och roa sig på Furuborg. Gun-Britt och jag åkte och körde dem till Furuborg. Själva satt vi framför TV:n med renfilé och såg Högklackat och Farsan, innan vi hämtade Restauranggästerna och körde dem hem var och en till sitt.
Jag fick också SMS från Vera och mejl från mina systrar. Tack skall ni ha alla! Jag är inte van vid så mycket ståhej, men måste erkänna att det är lite kul också.  På länken nedan kan du se E-kortet som min syster Kerstin skickade.




När vi på natten åkte hem från Svensbyn, såg vi två rådjur som sprang över vägen vid Asplunda.







Inga kommentarer: