tisdag 24 april 2012

Mera målning m.m.



Vi njöt av vårt privilegium till kl. åtta, sen steg vi upp. Bland Gun-Britts självpåtagna frukostbestyr, var att gör iordning mackor, varmvatten, the/kaffe för stor del av dagen. Vi kollade med Patrik, att han var på plats och åkte till Norrbyvägen 13. Våra målarkläder fanns där och snart var vi igång med att måla grundfärg på återstående trettio sockelbrädor. Det gick ganska bra och strax före tre, kom vi på att vi ville bli fotade medan vi höll på. Patrik tillkallades och så blev även det fixat.
Totalt är det trettiosex bräder och dessutom ett  antal (32) klossar, som dörrfodren skall stå på och antagligen lika många pinnar som också har en funktion i den slutliga interiören. Den andra familjen Öhman/Marklund kom på visit, just innan vi åkte hem. När vi varit hemma en stund, skulle jag åka in till ICA för att komplettera i skafferiet. Jag hade för avsikt att cykla, trots det lite våta vädret. Men då jag skulle kroka ner jackan från hyllan, SHIT!! - fanns det ingen jacka! Konstigt nog hade jag glömt den i Hortlax. Patrik lovade att lägga ut den i baklastarens hytt. Gun-Britt följde med till ICA-Bergsviken för att handla, medan jag hämtade jackan. "Glöm inte att komma förbi här och hämta mig!", var hennes kommentar när hon klev ur på ICA-parkeringen. När vi så var hemma igen, började hon söka fram och packa det vi skall ha med oss på vår resa till Tällberg, Kungsängen och Uppsala.

Inga kommentarer: