torsdag 19 april 2012

Pass och pengar...

Idag fanns SPF Rönnens annons om Pragresan i tidningen. Jag Ringde Bedas nummer, men fick inget svar. Provade igen med samma resultat. Då ringde jag Margit. Det var upptaget och jag ringde om tre gånger innan hon svarade. Den förste "till kvarn" hade ringt 0445 och nu hade hon redan fyllt sin kvot 20 st, men antecknade mig i alla fall. Hon hade försökt ringa Beda, men fick inte heller något svar. Jag åkte iväg till Björklunda och var på mitt IndoorWalkingpass med Helen kl 0700. Jag cyklade dit och det snöpuder som låg på asfalten kändes lite opålitligt, men det hände ingenting. Det var inte bekvämt att cykla på gång/cykel- stigarna, för där låg gårdagens snö kvar och de spår som fanns i den var hårdfrusna. När jag kom hem, hade Gun-Britt stigit upp men inte öppnnat ytterdörren. Hon släppte dock in mig när jag ringde på. Jag ringde Beda igen och då fick jag svar. Hon hade undrat över att ingen ringde. Troligen hade de haft något tjall på sin telefon. Jag fick bekräftat att vi kommer med till Prag. Jag hade bara druckit en halv kopp varmvatten innan jag åkte till träningen, så nu satt frukostgröten fint. Vi tog tillvara vårt privilegium, att "räta ut ryggen" efter maten och jag somnade en stund. Sedan var det dags att åka in till stan. Jag släppte av Gun-Britt vid Skölds Modehus, medan jag själv åkte till Polisen, där jag beställde nytt pass. När jag var klar där, var G-B också klar. Hon hade hittat två fräsiga plagg, en skjortblus och en lit mer påkostad T-shirt. Så åkte vi till Svarvargatan 26, för att få träffa Isla och Liam.  Isla och Mathias var på gång, men Liam sov ute i vagnen. Vi var där bara en liten stund, Isla ville att "Mimmi" skulle dricka "ti" (the), men det fick anstå för denna gång. Vi åkte hem och så småningom blev det lunch, efter den tog vi en promenad i det vackra men kalla vädret.Vi åkte via OKQ8, där vi köpte en Ost och skinka-baguett till Ture, som vi besökte. Vi hade även med en bit fläskpannkaka som jag vet att han uppskattar. Vi kokade kaffe/the och satt en stund och pratade. Jag rengjorde hans rakapparat och diskade undan fikadisken. Efter det besökte vi Monica och Conny. Frun i huset var något uppriven. Hon saknade sitt VISA-kort och sitt körkort. De hade tydligen varit försvunna sedan i fredags. På inrådan av sin make, sökte hon igenom jackfickor, även på den jacka hon inte trodde att hon haft på sig, vid det tillfället när hon plockat ut korten ur plånboken. Simsalabim, där var båda saknade korten PUH!

Inga kommentarer: