tisdag 17 april 2012

Inbjudan till dop.

Jag hann ta in och läsa tidningen innan Gun-Britt steg upp. Vi gjorde frukost och skulle börja kopiera informationskompendiet som Dagmar Gabrielsson gav mig i torsdags. Vi sökte inne, i förrådet och i bilen, men ingenstans fanns det. Jag ringde till Ina Järlesjö, men hon var på lunch. Då ringde jag till Beda, joo hon hade tagit med sig hela bibban. Vi åkte dit båda två och blev bjudna på kaffe/the och massor med fikabröd. Det blev nog en dryg timme innan vi tackade och bröt upp. På väg ut genom ytterdörren, mötte vi Rune Bergman och Siv Holmgren, de var på väg upp till Beda och Bore. Jag pinnade iväg till Clas Ohlson, där jag köpte ett paket skrivarpapper, medan G-B gick och satte sig i bilen. När vi kom hem, vittjade jag  postlådan, och där bland annat trivialt fanns en inbjudan till barndop. Elsa skall döpas i Horlax kyrka söndag 27 maj. Det är Beda och Blendas namnsdag, Pingstdagen, Mors dag och allmän flaggdag. Säg inte att dopdagen blev vald av en slump. Vi satte igång med kopieringen, det var c:a 15 sidor som vi gjorde i 20 ex. Sedan åkte vi till Bo, Adam och Svea. Anneli var på arbetsplatsmöte. Vi hann hem till finalen i "Vem vet mest".

Inga kommentarer: