söndag 11 oktober 2015

Vecka 41

Torsdag 8. 
06:10 Indoor Walking med Mona. Efter lunch, var det SPF SENIORENA:s Kulturträff. Inger Wärngård visade bilder och berättade om pilgrimsvandring till Santiago de Compostela och världens ände. En intressant berättelse och Fina bilder.
Fredag 9.
Jag började med hallonhäcken. Det är ett styvt jobb, att avverka kring varje planta. De som burit frukt i sommar, tar jag bort och dessutom tar jag av de som kommit under sommaren så, att det endast står kvar tre till fem stänglar. Dessa binder jag ihop till en stödkäpp. Så skall de klara vintern. Men käpparna ruttnar och en del av dem måste bytas. När jag klarat av halva häcken, tröttnade jag och ägnade i stället tid åt björken. Den har döda grenar och jag tog bort tre med hjälp av tigersågen.
 
Men vi skall avverka hela björken och kanske den andra, på baksidan. Då krävs det lite mera maskinell utrustning...
Lördag 10. 
Jag gjorde klar hallonhäcken. Körde över riset med gräsklipparen för att samla upp löven. Sedan körde jag de avlövade genom Kompostkvarnen. Det blev riktigt snyggt i komposten.

Söndag 11.
Vi åkte till Svensbyn, dels för att träffa Isla, Liam, Elsa och Signe, som dock hade sin Powernap just då. Jag utnyttjade utrymmet och utrustningen i Öhmans Garage. Bytte till vinterhjul trots att mitt inre spjärnar emot...
Mätarställning 64125.
På hemväg därifrån, handlade vi på ICA Bergsviken. När vi kommit hem, ringde Bo och erbjöd mig att få följa med till Svensbyn igen. Han skulle vintra Gräsklipparen. När jag kom hem igen, hade Gun-Britt gjort en potatispannkaka med fläsk enligt konstens alla regler. Tänk, vilken lycka!
19:00 var jag på ett KettlBell-pass 45 min med Jens.













Inga kommentarer: