tisdag 27 oktober 2015

Återseende.

Vi började dagen med att åka in till ICA-Öjebyn för att komplettera, eller det kanske heter uppgradera. efter lunchen blev det bråttom. Gun-Britt skulle in till Hårverksta´n. När vi kom dit, var dörren låst! Felkoppling någonstans, det var 14:30 som var avtalad tid, men vi var där 13:30. Vi åkte till CoopForum och G-B gick in där. Jag gick till Åströms Ur och Optik, lämnade min klocka för batteribyte. Skulle få hämta den vid 14:30, men den är kvar än. Ny felkoppling? Hos Clas Ohlson AB köpte jag en ny teleskopnyckel för fälgmuttrarna och en adaptersats så jag kan sätta 1/4, 3/8 och 1/2 tums hylsor på skruvdragaren. Gun-Britt hade gått för egen maskin till Hårverksta´n, så jag åkte till Rusta, där jag köpte 1800 g godis, för att motverka ev. "BUS" till helgen. Där träffade jag Dan Stenberg, som jag jobbade tillsammans med på Beliva AB 1960. Det var då vi hade en hektisk tid att montera TV-antenner. Folk skulle se Olympiaden som gick i Rom det året. Vi hade inte fått TV till Norrbotten, så vi fick rigga antenner för att ta emot signalen från Skelleftesändaren. Det var ett återseende efter bortåt 55 år.
I kväll fick jag hjälpa till med toning av bottenhår på Monica innan jag skulle iväg på Tabata 30 min och Kettlebell 30 min. Båda passen med Jens som ledare.
Skall komma ihåg att hämta guldklockan...

Inga kommentarer: