måndag 5 oktober 2015

Kanaler.

Jag lämnade Gun-Britt hemma och åkte in till SPECSAVERS, för att göra synundersökning för 1:-. Förra gången jag skulle göra undersökning till det priset, sket det sig. Optikern tyckte inte att jag behövde nya glasögon, då blev det ingen affär och priset steg med ens till 345:-. Men nu skall det bli. I Morgon tar jag G-B. med mig för att välja bågar. Jag var hos AUDIO VIDEO och ville prata om någon "Box", som skulle göra att jag kan se TV via Bredbandsabonnemanget som jag har hos Telia. Men nu sket det sig igen. Andree Persson, som säljaren heter, krängde på mig ett CANAL DIGITAL-abonnemang, som är helt gratis. Parabol, Box, hemleverans och montering noll kronor. Bara betala minst 198:.- / mån i 24 månader.
Vi åkte till Solanderföreningens möte med Urban Janlert nu i kväll. Av en slump hamnade vi vid samma bord som Jan-Olov Hedström. Han har nyligen blivit änklig och det var lätt att hitta gemensamma berörings punkter. Vi blev serverade kaffe/te med bulle och kaka.

Urban hade ett intressant  föredrag om Daniel Solander. Både hans uppväxt i Öjebyn och hans resa till Australien m.m.


Inga kommentarer: